søndag 16. mars 2008

Endelig QRV fra påskefjellet.

Nå er jeg endelig QRV fra påskefjellet. Jeg måtte først ta meg av de "offisielle" pliktene, slik som å måke foran inngangsdøra og verrandaen, men så var det frit fram for å sette opp antenner!

Antennemast

Bildet ovenfor viser antennemasten når den endelig er kommet på plass. Øverst er fødepunktet til den hjemmelagde windomantenne som jeg laget i fjor. Det er ledningene som er øvert til venstre og øverst til høyre som tilhører windomantennen.

Klikk her for å se nærbilde av windomantennen.

Ledningen som går ut til venstre under windomantennen er en loopantenne som jeg tuner med min SGC SG-237.

Resten av trådene som man ser på bildet er bardunene til masten. Jeg valgte å ta en av de små mastene mine på påskefjellet i år, det er så mye styr når man skal med seg den store masten som jeg hadde i fjor.

Klikk her for å se bilde av den store masten.

SGC SG-237

SGC SG-237 antennetuneren koblet til loopantennen.

Nå er jeg QRV på alle HF-bånd fra 80 m til 10 m.

Ingen kommentarer: