tirsdag 17. februar 2009

Agilent U1253A Multimeter.

Agilent U1253A

Jeg var på postkontoret og hentet mitt  nye multimeter i dag, det er et Agilent U1253A multimeter. De som er interessert kan lese mer om Agilent U1253A her. Man kan også prøve multimeteret på denne online simulatoren.

P2170008

En av årsakene til at jeg valgte nettopp dette multimeteret er det knivskarpe og lyssterke displayet, endelig et multimeter som man kan lese av på litt avstand, selv i mørket.

P2170003_edited

Mitt gamle UniVolt DT-888 multimeter fra 1989 ved siden av mitt nye Agilent U1253A. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ordentlige greier. Hvordan er det med batteriet, sluker den strøm?

LA8OKA sa...

Det er oppladbart batteri, og i følge spesifikasjonene skal batteriet vare i 7,5 time. Jeg har ikke testet hvor lenge det holder enda, men for det lille jeg har rukket å bruke multimeteret til nå så har det ikke vært noe problem. Jeg har hittil bare ladet batteriet en gang.