tirsdag 21. september 2010

Støttebein til Yaesu FT-817.

P9210016

En av de tingene jeg har savnet på min FT-817 er at den ikke har noen støttebein til å heve fronten. Når jeg bruker den på ett bord ender jeg derfor alltid med å stappe ett eller annet under fronten med varierende suksess, for det er ikke alltid man har noe som passer til formålet for hånden.

Heldigvis finnes det flere støttebein til salgs fot FT-817, jeg valgte noen som heter Peg Legs og som er laget til FT-817 av Palm Radio i Tyskland.

Som man kan se på videoen til 2E0RKY er monteringen av Peg Legs svært enkel. P.S: Beina i videoen er forøvrig montert på feil side. Det høyre beinet har nemlig et lite hakk for mikrofonkontakten.

P9210014

Yaesu FT-817 slik den kommer fra fabrikken uten støttebein.

P9210017

FT-817 etter at de nye støttebeinene er kommet på plass.

P9210018

P9210020

Noen klager på at Peg Legs gjør at man ikke kan bruke den bakre antenneinngangen, for å teste om det var noe i det fant jeg frem den største UHF-pluggen jeg kunne finne og testet. Som man kan se på bildet er det ikke noe problem å bruke den bakre antenneinngangen.

P9210021

Slik ser Peg Legs ut når de er satt opp. På høyre side kommer de litt i konflikt med RF/SQL knappen, men ikke nevneverdig.

I det hele tatt tror jeg at jeg kommer til å bli ganske fornøyd med de nye støttebeinene til min FT-817.

Ingen kommentarer: