onsdag 7. september 2011

Byggesettet til min Elecraft K2 er kommet.

DSC_0349

I dag kom endelig pakken som inneholder byggesettet til min Elecraft K2!  Det tok 8 dager fra jeg bestilte byggesettet fra USA til jeg fikk den. I første omgang har jeg bestilt K2 grunnsatsen, som er en 10 watts CW sender for 80 m til 10 m og tilleggssatsen KSB2 som gjør at man får SSB. Jeg bestilte også den originale Elecraft MH2 mikrofonen. Jeg har tenkt å bygge min K2 opp til å bli en ren QRP-rigg med innebygd antennetuner, RS-232 interface, batteri, DSP-modul, noise blanker og moduler for 60 m og 160 m.

DSC_0347

Pakken fra Elecraft!

DSC_0350

Komponentene er pakket pent og ryddig ned i små plastposer for hvert enkelt trinn i byggeprosessen. Byggebeskrivelsen kommer i form av en stor spiralperm og byggingen er så godt beskrevet at alle som har bestått radioamatørprøven kan klare å bygge denne transceiveren.

Nå gleder jeg meg til å bengynne å bygge transceiveren!

Legg inn en kommentar