onsdag 25. april 2012

Ciampino og Roma.

DSC_0715

Det ble en liten svipptur på meg til Roma denne uken. På grunn av at 25 april er Italias frigjøringsdag fra den andre verdenskrig, og følgelig offentlig fridag, var det ikke så mye jobbing jeg kunne få gjort i dag, istedet ble det en svipptur ned til sentrum av Roma. Jeg fant meg en liten pizzasjappe med utsikt rett over gata til Coloseum og inntok en Pizza Diavolo og årets første utepils. Etterpå surret jeg litt rundt på måfå, like ved Coloseum ligger det en T-bane stasjon, og da jeg oppdaget at man kunne ta T-banen til Marconi, ja da måtte jeg selvsagt prøve det! Marconi viste seg å være en T-banestasjon under en gate som er oppkalt etter Guglielmo Marconi, med andre ord ikke så veldig spennende. Jeg hadde jo håpet på ett museum eller noe, men det var lite av det.

DSC_0717

T-bane billettene her i Roma er svært billige, for 1 € kan man ta toget så mye man vil innenfor en tidsperiode på 75 minutter, dette valgte jeg å benytte meg av og tok T-banen videre til EUR, ett forretningsområde litt utenfor sentrum med mange parker og storslåtte bygninger.

DSC_0711

Tilbake på hotellet tok det ikke lang tid før jeg var på luften med min Yaesu FT-817 og en Buddistick på balkongen. Utstyret ellers er en Elecraft t1 autotuner og MicroHAM USB Interface III.

Av alle ting fikk jeg samme rom nå som jeg hadde når jeg bodde her for 2 år siden, det var veldig fint syns jeg fordi rommet har en stor balokong og ligger i øverste etasje, slik at det er enkelt å sette opp antenner.

DSC_0713

Ingen kommentarer: