fredag 24. juni 2011

Corcovado.

DSC_0184 (2)

I dag hadde jeg tenkt meg opp til Kristusstatuen oppe på Corcovadofjellet, dessverre hadde omtrent halvparten av Rio’s 6,6 millioner innbyggere fått samme ideen i dag. Etter å ha kjørt en time i drosje i gangfart oppover veien som går oppover fjellsiden på Corcovadofjellet kom vi endelig frem til ett sted vi kunne snu, drosjesjåføren praiet en brasilianer som kunne engelsk og han oversatte drosjesjåførens spørsmål: “Hva vil du gjøre nå?”
Jeg ba drosjesjåføren ta meg tilbake til hotellet, for de mange tusen menneskene foran meg i køen opp til Kristusstatuen ville bety mange, mange timers venting før det endelig ville bli min tur.

På veien ned igjen tok drosjesjåføren meg til ett annet utsiktspunkt som trolig har like bra utsikt som Kristusstatuen, selv om det ligger litt lavere, men det ligger mye nærmere byen.

DSC_0185

DSC_0186

Jeg slenger også med ett par bilder av Copacabana badet i sol.

DSC_0187

DSC_0188

Ingen kommentarer: