torsdag 9. juni 2011

I/LA8OKA fra havna i Genova.

DSC_0148

I kveld var jeg en liten tur nede på havna i Genova for å kjøre radio. Jeg gikk helt klart mye bedre ut her nede på havna enn det jeg gjorde fra hotellrommet, for jeg fikk svar med en gang jeg svarte noen som lå og kalte på PSK-31.

DSC_0147

Videoen nedenfor er tatt mens jeg hadde en PSK-31 kontakt med DK6WH på 20 m.

Siden jeg gikk så bra ut herfra havna sendte jeg en melding til noen av kompisene mine hjemme i Norge i håp om å få ett par kontakter hjem til Norge, men dessverre ble PC’en min tom for batteri bare 10 minutter etter at jeg hadde sendt tekstmeldingen, og det var før noen av kompisene mine hadde rukket å gjøre seg klare til å kjøre PSK-31. Vi prøvde å få kontakt på SSB i stedet, men jeg kunne knapt høre LA1DSA i den andre enden, og hverken han eller LA9OSA kunne høre meg. Forholdene mellom Norge og Italia var tydeligvis ikke i vår favør denne kvelden.

Ingen kommentarer: