søndag 1. juli 2007

ICOM IC-E7


Mitt nye handapparat er en ICOM IC-E7. Dette er en bitteliten dualbander for 2 m og 70 cm. I tillegg så kan den motta fra 495 kHz til 999,990 MHz i AM, FM og WFM. ICOM IC-E7 veier bare 160 gram og er litt større enn en fyrstikkeske. Utgangseffekten er 1,5 watt på 2 m og 1 watt på 70 cm. Med i pakken følger det også med en snerten hurtiglader som man bare kan sette IC-E7 ned i. Enkelt og greit. Denne transceiveren har hele 1000 vanlige minner, plus 2 kallekanaler, 50 frekvenssøk og 200 automatiske minner så interfacekabel til PC og programmeringssoftware er absolutt å anbefale dersom man skal ha fullt utbytte av alle minnene.
Jeg har brukt min ICOM IC-E7 noen dager nå, og jeg har bare en ting å si om den: Jeg digger den! ICOM IC-E7 har alle funksjoner man forventer å finne på en moderne dualbander, den eneste forskjellen er noe mindre utgangseffekt og den lille størrelsen. Som scanner fungerer den kjempebra og man kan også bruke den for å høre nyhetene på NRK P1.

Ingen kommentarer: