søndag 12. juli 2009

Brekurs på Smørstabbbreen.

P7090200_edited

Smørstabbreen omkranset av Smørstabbtindene.

P7090197_edited

De siste 4 dagene har jeg vært på intensivt brekurs i regi av DNT Fjellsport. Kurset har vært både lærerikt og nyttig, og ikke minst veldig moro! Brekurset ble holdt på Smørstabbbreen. Kursdeltakerne lå i telt på Krossbu.

IMG_0602_edited

Her er jeg og en av de andre kursdeltakerne bundet inn i taulaget.

IMG_0707

Her er taulaget i ferd med å krysse en bresprekk. Jeg står bakerts og sikrer tredjemann som er på vei ned.

IMG_0763

Jeg på vei ned i bresprekken som sistemann i taulaget.

IMG_0767

Det er høyt ned.

IMG_0769

Jeg i ferd med å fjerne sikringene. For å fjerne den øverste sikringen satte jeg først inn en ny sikring litt lavere.

IMG_0774

Her krysser jeg isbrua.

IMG_0786

Her står jeg nede i bresprekken og sikrer tredjemann i taulaget som er på vei opp.

IMG_0792

Så var det min tur til å komme meg opp fra bresprekken.

IMG_0797

Jeg på vei over kanten.

IMG_0811

Taulaget på vei over en ny bresprekk.

Ingen kommentarer: