lørdag 19. juni 2010

Venabygdsfjellet.

P6190005_edited

Jeg overnattet på Venabygdsfjellet i natt, det var full snøstorm og iskaldt, og i løpet av noen få minutter etter at jeg hadde stoppet bilen snødde det 10 cm! Og det i midten av juni! Jeg var derfor litt bekymret når jeg våknet i dag morges, var jeg innesnødd? Heldigvis viste det seg at snøen hadde trukket seg litt oppover i høyden, slik at det ikke var noen fare å fortsette turen med sommerdekk.

P6190008_edited

Det kom et lite solgløtt slik at jeg fikk tatt noen bilder, men det blåste så mye at det var vanskelig å holde kameraet stille.

P6190003_edited

P6190006_edited

Muen (1424 m.o.h.) er Ringebus høyeste fjell, men Ringebu må pent finne seg i å dele sin høyeste topp med nabofylket for fylkesgrensen går akkurat over toppen.

P6190007_edited

Når man ser dette nedsnødde skiltet skulle man ikke trodd at det er i midten av juni.

Ingen kommentarer: