onsdag 26. januar 2011

YB0PAH Indonesia.

DSC01650

Jeg var på drop-in møtet til LA4O Oslogruppen av NRRL og hentet meg en bunke QSL-kort i dag. Selv om de fleste kortene var helt ordinære var det ett kort som var spesielt, nemlig QSL-kortet fra YB0PAH i Indonesia. Ikke bare er det ett nytt land, men det er også mitt hundrende land som jeg har bekreftet å ha hatt kontakt med. Jeg hadde en RTTY kontakt med YB0PAH på 20 m den 25 september i fjor. Nå starter arbeidet med å samle sammen alle hundre QSL-kortene og søke om DXCC-diplom.

2 kommentarer:

Sverre Holm sa...

Gratulerer! Du skal se at hvis du hadde brukt Logbook of the World så hadde kanskje 80-90 av landene vært bekreftet der også. Det er mye lettere å søke om DXCC derfra.

Sverre
LA3ZA

LA8OKA sa...

Ja, jeg vet det, men jeg vil gjerne ha 100 QSL-kort for jeg syns det er mye morsommere. :-)
Men nå skal jeg etterhvert se til å få meg LOTW-konto også. Jeg håper det da vil rase inn en del nye land da, for det er svært mange land jeg ikke har fått bekreftet enda.