lørdag 14. januar 2012

Skitur til Sinober.

P1140027

I dag gikk jeg en flott skitur opp til Sinober, jeg gikk først opp til Skredderudtjern, så opp til Kjulstjern, og derfra gikk jeg mot Vennervann og mellom Kringletjern og Abbortjern opp til Sinober. På Hjemveien gikk jeg fra Sinober og ned til Sørskogen og Kjulstjern og så hjem via Skredderudtjern.

Jeg begynte relativt seint i dag derfor ble det mørkt før jeg kom til Kringletjern, men det var bare å ta på seg hodelykten og gå videre. Det er en helt spesiel følelse å gå der i skogen alene etter at mørket har senket seg. Jeg så ike ett eneste menneske eller ett eneste lys før jeg kom opp til Sinober. På vei ned fra Sinober til Sørskogen var det litt mer folksomt, og jeg møtte flere andre som også var ute og gikk på ski i mørket. Fra Kjulstjern og hjemover er det lysløype hele veien. Løypa var stort sett fin, men det var veldig isete ved Skredderudtjern.

P1140031

image

Hele turen slik den ser ut på kartet.

Ingen kommentarer: