tirsdag 1. mai 2012

2 m test med LA1FDG fra Lillomarka.

DSC_0737

I kveld har jeg og LA9OSA Frank kjørt 2 m test fra Lillomarka, vi kjørte med kallesignalet til LA1FDG LA Field Day Group fra lokatoren JP50ka.

DSC_0736

Utstyret vi brukte var LA9OSA sin FT-857 og min 9 elements Vårgårda yagi. Med et 24 AH timers blybatteri var det ikke noe problem å få ut 50 watt med FT-857. Vi logget på papir, men Frank hadde med PC’en som back-up i tilfelle papiret sviktet. Smilefjes som blunker

DSC_0738

LA9OSA Frank venter på at en annen stasjon skal gjøre seg ferdig med tørrpraten slik at vi kan få kjøre en kontakt med stasjonen som kalte på frekvensen.

DSC_0739

FT-857 fungerer ganske godt til å kjøre 2 m SSB. Jeg er vant til å bruke FT-817 (som vi forøvrig hadde med som back-up) og derfor er ikke overgangen til FT-857 særlig stor.

MU-Locator01_05_2012_00

Det ble ikke så mange kontakter på oss i dag, men vi fikk da ihvertfall kjørte 15 norske og svenske stasjoner. Det lengste vi rakk var SK6W i JO78fm, en distanse på 262 km. Selv om vi ikke rakk så langt denne gangen som sist gang jeg og Frank prøvde oss på å kjøre 2m test, kjørte vi flere stasjoner denne gangen, og myggen var borte, bortsett fra en enkelt mygg som forelsket seg i Frank. På grunn av Frank’s naturlig tiltrekningskraft på mygg, kunne jeg slappe av og kjøre en myggfri contest. Smilefjes

Ingen kommentarer: