mandag 10. mars 2008

På en liten rundtur i England.

Når man nå først er i England og må være her i tre uker så kan man jo likegodt benytte helgene til å få sett seg seg litt rundt. Her er noen bilder fra kjøreturen denne lørdagen og sist lørdag.

Hotellrommet

Hotellrommet mitt på Village Hotel Cheadle, ikke så spennende, men slik ser det nå ut, rent og pent og ellers helt greit, men minibar og kabel-TV mangler, heldigvis er det gratis internett, så jeg kan se TV2 nyhetene på nettet.

Bru

En liten bru over elven Derwent i Derbyshire. Brua var så small at det kun var plass til en bil i bredden, derfor var det satt opp trafikklys ved den for å regulere trafikken.

Ruin

En gammel ruin like ved brua, vet ikke hva det har vært, men jeg kunne ikke la være å ta et bilde av det gamle huset.

Chatsworth House

Chatsworth House i Derbyshire og noen sauer. For ordens skyld, Chatsworth House er det brune huset i bakgrunnen og sauene er de hvite ulldottene i forgrunnen.

Chatsworth sine offisielle hjemmesider.

Her kan man lese Wikipedia sin artikkel om Chatsworth House.

Landskapsparken rundt Chatsworth House var kjemediger og utrolig flott. Parken inne på selge Chatsworth skal være en av Englands aller flotteste, men anlegget var dessverre vinterstengt når jeg var der.

Burton Agnes Hall

Burton Agnes Hall i Yorkshire. Enda et gammelt gods i England, ikke så stort som Chatsworth men ikke mindre vakkert av den grunn.

Her kan man lese Wikipedia sin artikkel om Burton Agnes Hall.

Porten

Dette er porten inn til Burton Agnes Hall, den sier vel sitt om at det ikke var hvem som helst som holdt hus her.

Bridlington

Store bølger fra Nordsjøen på havnen i Bridlington .

Her kan man lese Wikipedia sin artikkel om Bridlington.

Wave

Nei, tenk, jeg ble faktisk ikke våt da jeg tok dette bildet.

Bridlington

Stemmingsbilde fra Bridlington.

Strand

Stranden i Bridlington med Flamborough Head i bakgrunnen.

 Gammelt fyr

Englands eldste fyr, bygget i 1674 på Flamborough Head.

Nytt fyr

Det nye fyret på Flamborough Head.

Wikipedia sin artikkel om Flamborough Head  

Landskapsbilde

Landsskapsbilde fra Flamborough Head.

Landskapsbilde

Enda et landsskapsbilde fra Flamborough Head.

Radio

Den britiske kystvaktens radiostasjon på Flamborough Head. Og ja, det var faktisk helt tilfeldig at det var en radiostasjon der, men observant som jeg jo alltid er, så får jeg jo selvsagt slikt som dette med meg.

Way out

En passende beskrivelse på denne bloggen??  

1 kommentar:

Unknown sa...

Fine bilder Martin! Du får kose deg den siste uken din i England:-)

Hilsen
Endre