mandag 10. mars 2008

M-LA8OKA fra Cheadle ved Manchester.

Bildet viser hvordan jeg har ordnet meg i baksetet på leiebilen med ICOM IC-703 og loggen.

Så kom jeg meg endelig på HF, i dag har jeg kjørt 20 m fra baksetet på leiebilen. Det er ikke mulig å få antenner ut vinduet på hotellrommet, så løsningen ble å rygge leiebilen inn til ei stor furu på parkeringsplassen utenfor hotellet og kjøre radio fra baksetet. Jeg har en sigaretttennerplugg med bananstikk som jeg kjøpte i USA liggende i radiokofferten nettopp til slike tilfeller som dette. 

Klikk her for å se bilde av sigaretttennerpluggen.

Klikk her for mer info om radiokofferten.

Bildet ovenfor viser hvordan jeg har ordnet meg i baksetet på leiebilen med ICOM IC-703 og loggen.

Bildet viser leibilen parkert foran treet som jeg slengte antenna opp i. Klarer du å få øye på antennen? I bakgrunnen er hotellet som jeg bor på. (Village Hotel Cheadle.)

Bildet ovenfor viser leibilen parkert foran treet som jeg slengte antenna opp i. Klarer du å få øye på antennen? I bakgrunnen er hotellet som jeg bor på. (Village Hotel Cheadle.)

Renault Clio

Her er "Shacken" min, en Renault Clio.

Antennen oppe i treet.

Senterisolatoren på halvbølgedipolen oppe i treet.

Jeg fikk kjørt en del stasjoner med mine 10 watt og var på nippet til å få en QSO med en brasilianer, men jeg ble fullstendig overkjørt av en italiener som kjørte på med masse effekt, kanskje det lykkes meg en annen gang å kjøre Brasil på 10 watt.

Ingen kommentarer: