onsdag 17. mars 2010

EA-LA8OKA fra Madrid.

DSC01058_edited

Jeg måtte selvsagt prøve å komme meg på lufta fra Madrid også, derfor drog jeg til det nærmeste kjøpesenteret og kjøpte meg noe lampettledning. Jeg splittet de første 5 metrene på lampettledningen og laget en halvbølgedipol for 20 m av dette, resten av lampettledningen brukte jeg som antennekabel inn til transceiveren, en Yaesu FT-817ND. Den første stasjonen jeg kjørte etter at antennen var hengt opp var M0HKB på 14207 kHz og jeg fikk en rapport på 58. Ikke så verst med en så lavthengende antenne og bare 2,5 watt. M0HKB kjørte forøvrig 400 watt.

DSC01062

Antennen hengende fra vinduet på hotellet og bort til rekkverket på en annen bygning på hotellet.

DSC01061_edited

Antennen av lampettledning koblet til på baksiden av FT-817ND. Jeg måtte stappe inn noen ekstra ledningsbiter for å få ledningen til å henge inne i UHF-kontakten.

antenne_hotel_osuna

Antennen hang mellom vinduet på hotellrommmet mitt og bort til ett rekkverk på en annen del av hotellet. Antennen er tegnet inn som en rød strek på bildet.

Ingen kommentarer: