søndag 11. september 2011

Fronten til Elecraft K2 er ferdig montert.

P9110006

Nå er fronten til min Elecraft K2 ferdig montert og nå begynner det virkelig å ligne noe! Monteringen gikk stort sett greit, men fargefilteret foran S-meteret skulle festes med noe dobbeltsidig tape og det endte med at all limen på tapen lå igjen på fingrene mine istedet for på tapen, jeg limte derfor fast fargefilteret med litt lynlim istedet. Nå er det bare det største kretskortet som står igjen å lodde, nemlig RF-kortet. Det skal jeg så smått begynne på i kveld etter at ungene har lagt seg. Når RF-kortet er ferdig er det bare monteringen igjen og så har jeg en ferdig radio for morse fra 80 m til 10 m. Så skal SSB-modulen settes sammen og monteres inn. Men før jeg kommer så langt blir det mye lodding og testing.

Ingen kommentarer: