søndag 22. desember 2013

Ferdig med å sette sammen effektforsterkeren KPA100 og autotuneren KAT100.

I går kveld ble jeg endelig ferdig med å teste Elecraft KPA100 forsterkertrinnet.
Den første testen av KPA100 gikk dårlig og ved nærmere undersøkelse viste det seg at jeg i iveren etter å bli ferdig hadde montert en IC feil vei. IC'en ble loddet ut og montert riktig vei, men det viste seg at den desverre var blitt ødelagt. Ny IC ble bestilt fra ELFA og den kom i går. Etter å ha montert inn den nye IC'en ble forsterkertrinnet justert og testet på nytt, etterpå ble det montert inn i EC-2 kassen til KAT100 autotuneren. Det ferdige resultatet ble ganske bra!
Etter montering av KPA100 og KAT100 laget jeg noen nye kabler slik at den nye forsterker/tuner komboen fungerer sammen med Elecraft K2 transceiveren.

Dette er IC’en som gikk fløyten. Første gang jeg loddet den ut loddet jeg den ut pent og forsiktig og satte den på plass riktig vei, men siden den likevel ikke virket fikk den ikke noen skånsom behandling den andre gangen jeg loddet den ut.
 
Hele oppsettet med Elecraft K2 transceiver og KPA100/KAT100 forterker og tuner.
 
Oppsettet sett fra baksiden med alle nødvendige kabler for sammenkoblingen samt strømkabler og en antennekabel.
 

Ingen kommentarer: