søndag 29. september 2019

CQ World Wide RTTY DX Contest fra hytta på Beitostølen.

10 m høy vertikal tunet med SGC SG-237 antennetuner.
Denne helgen går CQ World Wide RTTY DX Contest. Det er en av mine favoritt contester, jeg har alltid likt å kjøre RTTY, og CQ World Wide RTTY DX Contest er jo den største RTTY contesten, så da sier det seg selv. 

Jeg kjører med min Elecraft K2 og ett MicroHAM USB Interface III, jeg har 3 antenner til rådighet, en windomantenne for 80 m - 10 m, 10 m høy vertikal tunet med SGC SG-237 antennetuner for 80 m - 10 m, og på taket en kvartbølgevertikal for 20 m.

Arbeidshesten Elecraft K2.

Forholdene under årets contest har vært ganske greie på 80 m, 40 m og 20 m, mens på 15 m og 10 m har jeg ikke hørt noe som helst. Jeg krysser fingrene for at forholdene på HF snart skal bedre seg, for det er jo enda mer gøy når det er masse liv på de høye båndene også.

Det er fint å komme seg vekk fra støyen hjemme og kjøre contest fra hytta på Beitostølen. Det er utrolig moro å plukke svake stasjoner når man slipper å slite med masse støy.

Kvartbølgevertikalen for 20 m er festet provisorisk til pipa.






Ingen kommentarer: